TÚRAÚTVONALAK: "Irány a Jakab-hegy!"

Pontos túraútvonal leírás

Az Éger-völgyi parkerdő bejáratától, a parkolótól indulunk, belépünk az árnyas fák közé, ahol hamarosan megpillantjuk az Éger-völgyi tavat. Elmegyünk az út bal oldalán lévő Delelő-kút mellett és a hídon átkelve a tisztásra jutunk. Kb. 80 métert teszünk meg a patak mentén, majd azon átkelve a Zöld jelzést követve hosszan felfelé, majd szintben haladunk.

A Zöld O jelzésen pár méteres kitérőt teszünk, ahol megpillantjuk a Mohosi Kis-kút elnevezésű forrást. Innét utunk felfelé halad tovább, szintén a Zöld jelzésen az Éger-tető felé.

Mielőtt felérünk az Éger-tető kirándulóközpont nagy tisztására, balról megkerülünk egy kis nádassal sűrűn benőtt tavacskát.

A tisztás kilátóval szemben levő oldalán egy nagy lombos fát elkerülve, a Zöld jelzésen lefelé folytatjuk túránkat egy széles, kavicsos kocsiúton, majd egy sorompónál élesen jobbra fordulunk a fák közé az erdőbe, továbbra is a Zöld jelzésen. Ezt követően utunk nagyjából szintben halad, átvágva a Páprágy-völgyön. Majd 15-25 perc séta után egy kereszteződéshez érünk. A Zöld jelzés itt jobbra fordul meredeken a hegytető irányába, mi egyenesen megyünk tovább a Piros ∆ jelzésű széles úton.

A kereszteződéstől kb. 100 méterre jobbra, ahol egy Piros O jelzést látunk, ott le kell térnünk jobbra a széles útról egy kis ösvényre, be az erdőbe, az ösvényen hamarosan meglátjuk a Piros ∆ jelzést, itt a Jakab-hegy déli oldalán, a Panoráma úton haladunk tovább.

Közben láthatjuk a Cserkút felől felkapaszkodó Kék ∆ jelzést, de mi maradunk a Piros ∆-ön egészen a Babás szerkövekig.

Egy kis kitérőt teszünk tovább haladva a Piros ∆ jelzésen a kb. 250 m-re található Jubileumi keresztig. Innét visszafelé haladva a Babás-szerköveknél meredeken felfelé letérünk a Piros ∆-ről először a Kék + jelzésre. Ezt követően hamarosan jobbról becsatlakozik hozzánk a Kék ∆ jel, ezen folytatjuk tovább a kapaszkodást az egyre nagyobb sziklákon, elhagyva a Sasfészek nevű helyet.  Így érünk fel a Jakab-hegy (592 m) fennsíkjára.

Itt újra a Kék jelzést követve jobbra kanyarodunk. Pár métert haladva a tanösvényt jelző jelölésnél jobbra megyünk, ahol megpillantjuk a Zsongor-kő vörös sziklakilátóját.

Visszatérve a Dél-dunántúli Kék túra útvonalára, jobbra fordulunk és kb. 5 perc alatt elérjük a Jakab-hegy tetején lévő tisztást.

Utunkat a romoktól kijőve balra lefelé folytatjuk a Kék jelzésen egy kis lefolyástalan tó mellett, majd elérünk egy széles szekérutat, és szép szálbükkösben hosszan kezdjük meg ereszkedésünket a hegyről végig a Kék jelzésen maradva. A következő jelzett útkereszteződésnél elhagyjuk a Kék Túra vonalát, jobbra kanyarodunk a Piros jelzésű széles útra. Figyeljünk, mert egy idő után elhagyjuk a széles utat és jobbra betérünk a fák közé szintén a Piros jelzésen maradva. Közben találkozunk a Zöld + jelzéssel, de mi nem hagyva el a Piros jelzést ereszkedünk le a Farkas-forráshoz.

Majd magasan a patak jobb partján haladó turistaúton maradva bandukolunk az egyre inkább szűkülő Éger-völgy felső részén. Egy éles kanyarnál végül lemegyünk a patak partjára, ahol találkozunk a Kék + jelzéssel. Itt jobbra kanyarodunk, és a patak partján lefelé haladunk, és kétszer is kis fahidakon átkelve érünk ki az Éger-völgyi-tóhoz. A parkolót a jobb parton át közelíthetjük meg.